3/20/2016

Jak zachęcić się do robienia zdjęć?



Post skierowany głównie do osób, które chcą robić zdjęcia lub już je robią, ale coś nie pykło i przestali.
Macie czasem tak, że pomysłów na dobrą fotografię jest mnóstwo, tymczasem wy siedzicie i czekacie, Doktor wie na co? Bo ja mam tak bardzo, bardzo często. Zakładam, że jest tego wiele przyczyn. Brak motywacji, czy też kompana do ruszenia się z miejsca to dosyć duże problemy. Chociaż...gdyby się tak nad tym zastanowić, wcale nie! Po co wymyślać sobie bezsensowne powody, których jedynym zadaniem jest powstrzymywanie nas przed zrobieniem czegoś naprawdę fajnego? Przed uwiecznieniem momentu, chwili, która nigdy się już nie powtórzy? Odpowiedź - po nic, zaakceptuj to i zmień to dziwne przyzwyczajenie. To była moja pierwsza rada. 



1. Liczy się progress☺
Jeśli siedzisz już trochę w fotografii i nagle straciłeś werwę, poszukaj swoich wcześniejszych prac. Mnie osobiście bardzo motywuje oglądanie starych zdjęć. Można wtedy wyłapać jakieś potknięcia i poprawić się następnym razem! Uwielbiam wyłapywać błędy, bo potem każde zdjęcie jest inne i widzę, jak na przestrzeni czasu zmieniają się moje (minimalne) umiejętności.


2. Nie czekaj! 
Światło jest bardzo ważne przy zdjęciach. Osobiście uważam, że światło naturalne jest najlepsze i dlatego nie powinno się czekać, aż ono zniknie. Oczywiście są też lampy i wszelkie inne pomoce, ale tak jak już powiedziałam - światło naturalne on point.


3. Wyjdź z domu.
Miejsce , gdzie światło cię nie ogranicza? Na pewno nie dom. Wychodzenie na dwór jest naprawdę przyjemne. Myślę, że dosyć inspiruje i oko zawsze wyłapie jakiś obiekt warty sfotografowania. Dodatkowo się dotleniamy, więc i dobrze dla nas. Oh i żeby nikogo nie zmylił mit, że wieczorem, czy gdy po prostu jest ciemno nie można zrobić ładnych zdjeć. Oczywiście, że można! Trzeba tylko mieć sztuczne oświetlenie i pomysł - zdjęcia gotowe.


4. Zainspiruj się!
Najlepszą inspiracją są twoje własne prace, ale zawsze warto przejrzeć też fotografie innych. Nie należy oczywiście kopiować, ale czasem nawet jeden, malutki element może zrodzić świetny pomysł, koncepcję. Szukaj, łącz, przyglądaj się. 


Macie tak czasem? Lubicie robić zdjęcia?
Jak już jesteśmy w temacie, chciałam zaprosić Was na mojego niedawno otwartego bloga fotograficznego. Z prawej strony w zakładce 'Opinions' macie kryteria oceniania. Naprawdę bardzo by mi było miło. gdyby ktoś zechciał ocenić moje prace.Blog fotograficzny [Milky Obsydian]

17 komentarzy:

  1. Uwielbiam robić zdjęcia i niestety często tak mam więc post bardzo pomocny dla mnie:)
    Zapraszam na mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam robić zdjęcia :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie najgorsze jest to, że ja się wstydzę przy ludziach robić zdjęcia. ahh.. ale tak to uwielbiam. na fotografi nie tylko zatzrymuje sie czas, ale mozna pokazać też uczucia. (nie umiem napisac tak żeby to brzmiało dobrze, ale chyba wiadomo o co chodzi)


    http://kaskoksonbloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie najgorsze jest to, że ja się wstydzę przy ludziach robić zdjęcia. ahh.. ale tak to uwielbiam. na fotografi nie tylko zatzrymuje sie czas, ale mozna pokazać też uczucia. (nie umiem napisac tak żeby to brzmiało dobrze, ale chyba wiadomo o co chodzi)


    http://kaskoksonbloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakoś nie przepadam za robieniem zdjec

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jest to może moje, ogromne życiowe hobby, ale czasami naprawdę lubię sięgnąć po aparat, wyjść do ogrodu albo przejść się do lasu i pocykać parę zdjęć. Jestem amatorką i może nie są one jakieś bardzo wyszukane, ale z pewnością czerpię z tego zajęcia satysfakcję;D
    W sumie rzadko przeglądam zdjęcia innych... Może powinnam to zmienić :>

    Pozdrawiam
    Kurcze :O Już wiem, gdzie chcę mieć osiemnastkę ^^ Taka zabawa wydaje mi się znacznie ciekawsza niż impreza w lokalu, na którym jedyna atrakcja to schlać się na umór. I zawsze marzyłam, aby przeżyć taką przygodę rodem z książki :>

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam robić zdjęcia! Jest to moja największa pasja... Teraz coś nie pyka. Nie moge znaleźć niczego co mogłoby być pięknego... Może to dlatego że zima? Zbliża się wiosna (w sumie już jest) i może świat/kolory ożyję ! :) Słońce nadaje fotografowi ''mocy''
    Super post, świetne zdjęcia

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, czekam na kolejny z niecierpliwością :) <33

    Proszę o poklikanie w najnowszym poście, jeśli zostawisz komentarz z cenami to twój blog pojawi się w następnym poście. ♥
    http://oliwia-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post, bardzo przydatny :)

    zapraszam do siebie http://meowtix.blogspot.com/
    zaobserwowałam

    OdpowiedzUsuń
  10. ja uwielbiam i ciagle szukam nowych pomyslow :)

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie potrzebuję motywacji do robienia zdjęć! W zasadzie nigdzie nie ruszam się bez aparatu, kocham to! :)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Robię zdjęcia bardzo często, ale też mam tak, że czasem brakuje mi pomysłów i motywacji :) Jednak teraz wiosna, więc można więcej czasu spędzić w plenerze i fotografować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja własnie kocham robić zdjęcia ostatnio miałam trochę brak weny i motywacji, ale tak jak wymieniłas w pierwszym punkcie ' dobrze jest popatrzec na swoje stare prace'.

    http://comocarmen.blogspot.co.id

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja bardzo lubię robić zdjęcia tylko często szukam jakiś głupich wymówek :/

    OdpowiedzUsuń